Dag1, Träning för Eva-Karin Oscarsson.

Pass 1. Dressyr

 

Övning 1

Passets huvudmål var att få hästarna mjuka och smidiga i sidorna, och dessutom få dem att söka sig neråt och vara avslappnade. VI började med att rida som ovan, rida en öppna längs halva långsidan (a), sedan svänga in till X, där vi gjorde en volt (b) åt det varvet vi var i, i detta fall vänster. Därefter byte vi varv och gjorde en öppna i det nya varvet. (c) Efter detta gjorde vi en ny volt vid bokstaven C och därefter gick vi ut på långsidan och gjorde en ny öppna, (e). Efter öppnan gick vi in till X igen och gjorde en ny volt, i varvet som jag var i, nu höger, (f). Efter volten bytte vi varv igen och gjorde en ny öppna längs halva långsidan, (g), efter öppnan gjorde vi en ny volt vid bokstaven A, (h). Därefter började man om från (a). Övningen gjordes endast i trav!

 

 

Övning 2

 

Efter första övningen gjorde vi en ny övning, denna också i trav, nämligen att lägga en volt vid varannan bokstav och det liknade bilden ovan. (Är tyvärr ej en konstnär men försöker iaf ;) ) Mellan volterna gjorde vi några steg i öppna. Detta gjordes i båda varven!

Jag tyckte passet var väldigt givande för mig och Nagar, han sökte sig verkligen ner till bettet och vart mjukare i sidorna, kände verkligen att jag började rida mer korrekt vilket resulterade i att Nagar fattade bättre. Avslutade passet men en mycket lugn, mjuk och följsam ponny. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0