Dålig uppdatering :P

Hej :D Sorry för att jag inte skrev något igår, men vi hade gäster :P

Jag red bara Crusse igår, red vargvägen :) Han var jätte fin, dessutom tänkte inte spåren äta upp oss idag (y) vi hoppade en snövall, han tyckte det var skiiiiit kul att hoppa ;) Det var så kallt så jag inte kunde rida Sweepur :/ Vi var oxå och tittade på sadlar. En Fran Baines Reflex fastnade jag för, mörkbrun med vita sömmar. Men tyvärr passade den inte Sweeper eller Crusse :( Men vi hittar säkert en ny ;)

Idag red jag båda :) Sweeper fick gå vargvägen och Crusse fick ett litet markarbets pass på ridbanan.
Sweeper var lugn när jag red barnvallen hemifrån, gick i stadig form, skritt, trav och kort galopp. På vägen hem var hon inte lika fin xD hon fick ett av sina berömda dampanfall och gick rätt in i skogen, tvärnitade och vägrade röra sig (y) xD Men sen när jag fick igång henne igen gick hon i en lugn takt och en låg form :)

Crusse fick gå på banan, dels för jag tyckte JAG behövde det och det var mörk i skogen (Nej jag är inte så mörkrädd... Fast mest rädd är jag för björnarna som gick här för två år sen ;O xD) Men iaf, Crusse gick SUUUUUUUUUUPER :D :D :D Han var lite tramsig först, men då gick jag in och hämtade ett dressyrspö. Då vart han dressyrponni :D Han gick i form, skritt trav och galopp, galoppombyte (vilket jag aldrig gjort på honom), gjorde skänkelvikning i skritt och trav. Han e WONDERFUL :D Tänker jag i traven att jag vill skritta i nästa hörn, då skrittar vi i det hörnet utan att jag behöver ta något i tyglarna, bara lite tyngd i sätet. Har aldrig haft en så välriden häst :D

Har fått två kommentarer om att berätta om hästarna, så gör det i nästa inlägg :) Ge gärna lite tips på vad jag ska skriva om ;)



Kommentarer
Anonym

Berätta om hästarna, och dina mål för 2010 och så kanske? :D

2010-02-02 @ 19:59:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0