Om Crusse och Sweeper

Nu tänkte jag skriva lite om Crusse och Sweeper ! :D

Crusse:

Little Cruise är en D-ponnyvalack import från Irland. Han är 15 år och har tävlat upp till msv b här i sverige. Från pappasidan har han en halvsyster som heter Williams Towns Wonder, en c-ponny. Han är nära släkt med Poetic Justice, Lexus Justice, d-ponnyn som vann EM 2009 är hans halvsyster. Så han har en ganska spännande släkt ! ;)
Jag har inte ridigt honom så jätte mycket, ska hoppa lite på han för första gången imorgon för Arnold Assarsson.
Några mål har jag inte ännu på honom, men om jag gillar honom så tänkte jag kanske la-msv b :)

Sweeper:

Munsboro Sweeper är ett Irländskt sto, är kanske inte så svårt att lista ut om hon är en Munsboro häst ? xD Hon är 8 år, har inte blivit slutmätt. Jag fick Sweeper på min födelsedag, 10 oktober. Köptes av Daniel Svensson, för er som inte vet det så är han lagledare för svenska ponnylandslaget. ;) Jag provred väldigt många hästar, alltifrån 50 000-300 000 men fastnade för lilla Sweeper. När jag provred henne hade hon tungan ute och sprang glatt över alla hinder  xD Nu har jag kommit liiite längre då hon faktist kan hoppa upp till 120cm, med mycket jobb bakom !
Mitt mål är att, oavsett vilken kategori hon blir, försöka kvala till msv b och rida ngn nolla ;)



Kommentarer
Susanne

Keep up the good work !!!

2010-02-03 @ 14:14:50
pillan

när köpte du crusse ? ;O<3

2010-02-04 @ 18:38:10
URL: http://kranghed.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0