Ann :)

hej :)
 
Det åskade och blixtrade typ hela kvällen igår, därför vart det inget inlägg x)

Jag red Swääbi igår, och hon var fiiin :D elr hon kickade varje gång jag sa till henne med skänkeln -.-' Men annars var hon fin :D

Somsagt var jag hos Ann från Måndag-Onsdag :D Det var jätte kul, det var bara jag och Vickan ^^
Träningarna gick så Himla bra :D Crusse var hur fin som helst, och lite till !
Hoppade inte så högt med honom, eftersom han inte hoppat på 3 månader O': Men han var så härlig att rida, specielt efter första markarbetsövningen. Då arbeta vi med trav och galoppbommar i början. (Övning 1, både i trav och galopp) Det var tre bommar, som man skulle ha två steg imellan, och först var Crusse väldigt springig. Men när jag vi gjort så ett tag, så började han slappna av mer, och började arbeta mer under sig och utan att springa iväg över bommarna. När vi galopperade så vart han väldigt pigg igen, men han började slappna efter ett tag, igen.
Sen satte Ann upp ett litet hinder ist för tre bommar, (Övning 2) alltså en markbom Crusse tog i väldigt mycket, men han tyckte det var kul iaf :D


Felstavat på övning 1, men hoppas ni fattar ändå ;) hoppas ni ser ngt iaf :'D

Sen hoppade vi en oxer, men det var typ bara 1 gång, så den ritar jag inte.

Dan efter så började vi likadant, med bommarna, och nu var Crusse jätte lydig, och gick i form, abetade under sig, och bäst av allt, Han sprang inte iväg :D Ann: Vad har ni gjort med era hästar ? x)

Sen hoppade vi några linjer, och han var jätte duktig :D
Bytte sedan Crusse mot Ogge :P (Hade beställt transport för hämtning/lämning (; )
Sen på kvällen så var det markarbete på Ogge, och han var väldigt springig, men han hade juh stått i 1-2 dagar innan så :P Han typ drog över bommarna, specielt i galoppen -.-' Men han lugnade ner sig när jag sa till honom ordentligt. Gjorde samma saker som med Crusse första dan :)

Dan efter hoppade vi bana, och det var så roligt med honom :D Han hoppar så himla mjukt och snabbt, och är väldigt smidig ! Hoppade något räcke som kanske var 130 ;O Men han ansträngde sig typ inte ! Hoppade en bana på slutet, som kanske låg runt 110, och han var jätte fin, råkade plocka bort några galoppsprång (a) så jag fick hoppa om, och då glömde jag benen, så han stannade, sen när jag red om igen så red jag med benen, och då hoppade han såklart :) Så nu vet jag vad jag måste tänka på, jag får inte backa för mycket, och får inte glömma benen !!

Har haft ett toppenläger, men Vickan Wahlen, och vi ska så snart som möjligt åka dit tsm igen ;)

Lägger snart ut filmer !

Kram <3 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0