Hej alla glada

Ja hej :D

Har varit mycket i skolan, så har inte hunnit uppdatera bloggen så jätte bra...

Förra helgen debuterade jag msv b med Ogge i Södertälje, gick inge vidare... Men dagen efter startade jag en msv igen (Enköping), och det är seriöst min bästa runda. NÅGONSIN.... Men då glömmer jag hoppa 6:an.... Så grymt irriterande.. x) Sweeper gick inge vidare med heller, brunstigt sto ;) Hoppade även lag div II i helgen som gick sisådär, kom runt med 6 fel iaf ^^

Igår red jag Sweeper på banan. Gick extremt dåligt i början. Kan kanske säga att jag bytt bett från pelhamet till hennes vanliga, då hon fick sår av kedjan... Men det ville hon inte lyssna på alls. Så då provade jag ett Pessoabett, vilket hon funkade jätte bra på ! :D :D :D Trodde att hon skulle tycka det var obekvämt när det gick upp i gommen, som hon tyckte förut. Men hon trivdes jätte bra med det ! Tror hon är en häst man behöver skifta bett på lite då och då pga hennes dåliga tänder ! :) Lilla S var precis som på andra bettet, inte tung i handen, arbetade på bra. Vilket hon då inte gjorde på hennes 'vanliga' bett... Red henne på banan, med två hinder. Övade på att hon skulle komma rakriktad mot hindret, vilket faktist funkade riktigt bra ! Tränade även på slutet med att komma lite snäva svängar. Först flöt hon ut med sin jäkla rumpa, men sen började hon lyssna för min skänkel och var lydig. Duttig ponny ^^
    
Bara för hon e söt :')


Igår red ut på Ogge. Hade Hackamore, kan säga att jag bytt till det bettet nyligen också (Iförrgår xD) då han biter sig i tungan. Så då provar jag hacket ett tag. Hittils så funkar han jätte bra på det, kunde till och med galoppera på Banvallen ! :D Känns som han tycker det är mycket behagligare. Jaa, mycket mer om igår finns inte att säga xD btw, han tuggar på 'bettet' x'D


Bild av Jenni ;D Tack <3



Pussshei alla Glada :'D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0