Lite update (;

Men i onsdags så red jag Gâta och Sweeper på banan barbacka. Men först släppte vi dom små bråkingarna på banan. Då det hade regnat hela dagen så dom hade stått inne... Hahah, dom typ dampa sönder, alla tre sprang runt och bockade som galningar x'D Fick även Sweeper och Ogge att hoppa ett litet räcke xD Aja, red somsagt barbacka. På Gâta var det okej, men på Sweeper var det lite hårt att sitta på... Meeeen iaf, hoppade lite på båda, och dom var superfina :')


Skutt ^^

I torsdags gick jag upp ganska tidigt och red markarbete på Sweeper och Ogge.
Började med Ogge. Han var grymt fin, rider fortfarande på hacket, och han funkar grymt bra på det =) han var lite pigg, men det var ändå ingen fara. Han arbetade på bra, galopperade nästan inget. Red ngt varv, sen så travade jag en stund, sen galopperade jag lite osv. Mest för att han skulle behålla sitt lugn =)
Sweeper travade jag lite cavaletti på. Jag hade 5 bommar. Först två stycken, sen en planka som var lite högre och sen två bommar igen. Först travade hon dom två första, och försökte hoppa över dom tre sista. Fick sitta och nöta en stund på det, och tillslut fattade hon att bommarna skulle travas över, inte hoppa x) 

När jag ridit färdigt så var det bara att fixa till sig lite och sen åkte vi till Mörby. Där hämtade vi Didi och så åkte vi till den nya butiken MyOne som ligger vid Danderyd, som har häst, hund och kattsaker. Väldigt fina saker, och nu hade dom även lite rabatt och erbjudande då dom nyss startat :'D Jag köpte ett par helskodda ridbyxor, ett KLpannband(till mig xd), ett glitterpannband till Ogge, lite hästgodis och magnesium. Rekomenderar varmt den butiken, då dom har väldigt många och fina saker :D Sen köpte vi även ett snyggt pannband till Didis häst Swing, som sen födelsedagspresent.

Sen åkte jag och Didi in till sthlm från Mörby och vi hade allmänt kul :D Åkte ut till Didis häst på kvällen och hon red dressyrlektion. Fick även prova honom, och han var fiiin :D

Gammal bild på Swing  

På fredagen så shoppade vi lite. Jag köpte bara en kavaj och två bh:ar. Fast jag tittade på en massa saker :P
Sen på kvällen kom mamma och åt middag med oss, och sen ca 22:30 åkte vi därifrån. Hästarna fick lite sen nattmat, men dom verkade inte bry sig särsklit mycket.

På lördagen löshoppade vi alla hästarna, och Gâta + Sweeper var duktiga och tyckte det var grymt kul, vilket man dessvärre inte kan säga om Ogge... .__.' Men Sweeper hoppade ca 1.20m, Gâta 1 m och Ogge 1m. Ogge tyckte det var lite jobbigt att länga sig, då det var lite långt i början. Men han skärpte sig iaf på slutet.

I söndags så red jag och mamma ut på alla tre (!!) Mamma red lilla S och jag red Gâta med Ogge som handhäst. Funkade jätte bra, men tror dessvärre att det avr sista gången mamma red Sweeper, då hon snubblade och grymtade som att mamma vägde 750 kg ^^ Fast har jag tur så kanske hon följer med ngn dag igen :D

Igår (hann) red jag bara (rida) på Sweeper då det vart becksvart vid typ 16:00 xd Vart mest skritt, men lite trav och galopp vart det. (Endast fem meter)

Idag ska jag träna uppe i Edsbro på Ogge, ska tävla i Björkvik i helgen.
Dagen började med att jag gick upp kl 06:00 och släppte ut alla djuren. Så nu får mamma ge hundarna mat :D


Heidoo <3


Kommentarer
Natali

Fina hästar & bra blogg! :D

2010-11-13 @ 19:49:40
URL: http://nataliandreasson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0