Guuud, förlåt...

hej (a)

Förlåt för dålig uppdatering... men nu ska jag verkligen skärpa mig !


Meeen, sist jag skrev så gick träningen skitbra.. Sen har det inte hänt så mycket mer :PP

Jo i fredags kom Martina och hälsade på, vilket var grymt kul ! Var så länge sedan jag träffade henne ;O Hon provade även Sweeper, och det är första gången jag ser någon rida Sweeper ett riktigt dressyrpass :D Hon är ganska speciell, men men... Martina fixade henne galant, vilket inte var så oväntat, då ridigt många knäppa hästar ;)

   
Älskar bilderna <3

I lördags så var det km, Ogge var PIGGGG, men jaa... Var nolla i grunden, vilket var LB (1-8), sen höjdes det till LA(9-15), det var första omhoppningen, sen höjdes det till Msv B(9-15)
I grunden var han 'lagom' pigg. Drog iväg lite mot ettan, men han var fin annars. Hoppade iväg lite ibland, men jaja... x') Sen i omhoppningen, så var han väldigt pigg. Typ stack innan startsignalen, men var nolla även här. Sen i andra omhoppnigen så sket det sig.. Nejdå, men han vart typ hyper O': Han var super stark D: Men iaf så rev jag ettan och tvåan, sen var jag nolla resten, och en sekund snabbare än Frances, och kom tvåa med det resultatet. Sara Åhman vann med fyra fel =)

Jag hade även med Crusse, som var så sjukt fin :') Tyvärr rev jag ettan, men det var bara otur då han bjöd på fel hinder... Men ingen tanke på ett stopp ! Så är jätte nöjd med honom ^^

Juste, hade Crusse ist  på km för Sweeper har varit hos tandläkaren. Hon blev ytterligare ett år yngre xD Fortsätter vi åka till tandläkaren kommer hon vara en fölis snart ;)) Aja.. Så är det med irländska hästar :P

I söndags vaknade jag 11:30 (a) Men det gillas ! :D Sen runt 14:30 kom Martina igen, men nu bjöd vi bara på fika :P Vi pratade och hade allmänt trevligt. Sen när hon åkte så skyndade jag mig ut till stallet och red ut på Sweeper :)
Sen när jag kom in var det bara att fixa sig, och sedan åkte vi till farmor ! Där bjöds det på god middag, och en riktigt god efterrätt :D :D :D

Idag har jag ridit Crusse och Ogge. Crusse fick gå ut och springa i skogen, medans Ogge gick på banan.
Crusse var lite tramsig, men han är alltid snäll att rida ut på så det var inget mer :)
Ogge var ganska dryg ibörjan, men sen när jag slappnade av så började han slappna av. Konstigt vah ? ;)

Pusshei <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0