Jag ser det snöa, jag ser det snöa...

Halloj alla glada :D
Ingen update senaste dagarna, pga att jag inte hunnit. Har data tid mellan 20:00 och 22:00 och i tisdags kom vi in 21:55, i onsdags satt jag aldrig vid datan, i torsdags klippte vi hästarna och igår var jag lat+ att vi hade gäster (a)

Men i tisdags tränade jag ! Gick super ! Ogge var ganska lugn och hoppade en bana på ca. 1m-1.10m :P Vart lite stark mot slutet, men det fixade sig iaf ^^

I onsdags han jag inte mer än att komma innanför dörren innan vi satt i bilen påväg mot Edsbro. Vi var hos Svante (som är hästkiropraktor) med Ogge. Svante tycker att Ogge är superfin, vilket alltid är kul att höra :D Han tycker Ogge är fint musklad osv, tack vare Charlottes arbete med honom. :'D Ska försöka hålla i det ;)
Red ut på Sweeper, hon börjar bli så jäkla fin nu !! :') Red Banvallen i kortkort galopp igen, för att bygga muskler. Hon har börjat med att jobba lite mer självmant nu :P

I torsdags så red jag ut på Båda, samma runda med Sweeper som i onsdags. Ogge försöker jag ju att undvika att rida på Banvallen, då han kan bli lite väääl stark där xD Båda var jätte fina ! :D

Dagen började med att bära in hö, eller jaaa, skolan först :D Fick MVG på mitt skriftliga förhör !! :D :D :D :D :D Igår red jag Ogge och Sweeper på banan med Cavaletti. Der känns som jag börjar komma på Ogge allt mer nu. Han var superlugn och lydig. Red ingen galopp på honom, utan travade bara för att han skulle behålla lugnet. Hade säkert kunnat galoppera, men vill inte utmana ödet ! x)
Sweeper var om möjligt ännu bättre ! Med höga steg klev hon igenom cavalettin ! Inga problem där inte. Men när hon råkade riva så fick hon galoppera 5 varv i kortgalopp på en lagom volt. Så hon fick lite galopparbete iaf ^^
Sen på kvällen kom Lotta och Ruben hit och åt middag :D

Idag fick alla tre gå ut i skogen. Ogge fick bara skritta och gå över några stockar. :P 
Sweeper fick gå samma runda som vanligt ;) och hon var så sjukt fin !!
Gâta red jag barbacka, och hon var lika galen som vanligt :D :D Höll på att trilla av hela tiden ! Men en liten stund av ridturen var hon lugn och då hoppade jag ett litet hinder som hon trodde var 1.20m, så hon hoppade typ 1.30 xD
Sen när jag kom in till stallet var en fågel därinne, som fick panik och flög rätt in i rutan... Den lämnade tyvärr denna jord lite senare >.<

R.I.P <3





Pusshei <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0