:PPpp

Hej :D

Igår så red jag Sweeper. Red markarbete på banan. Gjorde mycket volter och rida upp på medellinjen utan skänkelvikning och försöka få henne rak. Vilket var supersvår enligt sweepie. Ur Sweepers perspektiv: "Du har faktist lärt mig att göra skänkelvikning på medellinjen, inte går rakt fram. Kärring." Men ibland gick hon rakt och stadig i form ! :D Gjorde mycket galopp på liten volt, för att bygga kondition. Jag försöker få henne att bära sig själv lite mer, så hon inte blir så tung i handen, vilket faktist går framåt ! Red i ca 30-40 min. Hon är lite dryg, för något som fastnat i hennes huvud är just skänkelvikning, hon går skänkelvikning i alla gångarter när jag rider på volt och det blir jobbigt -.-'

Ogge longerade vi. Vilket gick super ! Han är så lätt att longera, så det är inte så svårt med just honom x) Men iaf, lät han stanna mycket, och gå fram till honom utan att han skulle springa iväg. Bra träning för att ta honom i hagen ;) Gjorde alla gångarter och han var duktig ^^

Idag så ska vi åka in till Täby på fullblodsauktion, kameran följer såklart med :D Sen ska vi även förbi mina kusiner :P


Pussshei <3


Här tömkörs han ^^ (Klickbar)


Kommentarer
Martina

Fortsätt att jobba med rakriktningen!!!! :) Och gör den där övningen med att fatta varannan galopp på medlelinjen! :) Puss Gullunge! <3

2010-10-09 @ 20:41:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0